Kampvuuravonden
Gemeente Elburg

ontstaan

In 2010 nam een groep mannen uit de omgeving van Elburg  deel aan een karakterweekend van mannenbeweging de 4e Musketier. Enkele mannen meldden zich daarna aan om vrijwillig mee te werken- en te bouwen aan de 4e Musketier omdat zij zelf hadden ervaren hoe groot de impact van het weekend in hun persoonlijk leven was geweest.

Begin 2014 kwamen tijdens een Musketier Event de ‘mannen van de Veluwe’ in contact met ‘De Noordermannen’, een groeiende mannenbeweging werkzaam in Friesland, Groningen en Drenthe. Er ontstond een verlangen om net als in het Noorden van het land ook in de omgeving van Elburg mannen op een laagdrempelige manier uit te nodigen voor ontmoeting, vriendschap en geloofsinspiratie.

Ondertussen werden onder de vlag van de 4e Musketier op diverse plekken in Nederland zogenaamde Kampvuuravonden georganiseerd. Het motto van deze avonden is ‘geef een man een vuurtje en wat te drinken, dan weet hij wat de bedoeling is’. Bij de Elburger mannen groeide meer en meer het gevoel dat de kampvuuravonden ook in deze omgeving in een behoefte zouden voorzien. Na een periode van intensief gebed, het zoeken naar een geschikte locatie en een aantal enthousiaste medewerkers was de eerste Kampvuuravond in november 2014 een feit!

Geef een man een vuurtje en wat te drinken, dan weet hij wat de bedoeling is.

Door deze website te bezoeken en/of de op of via deze website aangeboden informatie te gebruiken, verklaart u zich akkoord met de toepasselijkheid van deze disclaimer. De informatie op deze website is uitsluitend bedoeld als algemene informatie. Er kunnen geen rechten aan de informatie op deze website worden ontleend. Hoewel er zorgvuldigheid in acht is genomen bij het samenstellen en onderhouden van deze website en daarbij gebruik is gemaakt van bronnen die wij betrouwbaar achten, kunnen wij niet instaan voor de juistheid, volledigheid en actualiteit van de geboden informatie. Ook garanderen we niet dat de website foutloos of ononderbroken zal functioneren of vrij zijn van virussen. Wij wijzen Iedere aansprakelijkheid ten aanzien van de juistheid, volledigheid, actualiteit van de geboden informatie en het (ongestoord) gebruik van deze website uitdrukkelijk van de hand.